Rocky (1976) Poster

(1976)

Talia Shire: Adrian

Photos 

Quotes 

  • Rocky : I can't do it.

    Adrian : What?

    Rocky : I can't beat him.

    Adrian : Apollo?

    Rocky : Yeah. I been out there walkin' around, thinkin'. I mean, who am I kiddin'? I ain't even in the guy's league.

    Adrian : What are we gonna do?

    Rocky : I don't know.

    Adrian : You worked so hard.

    Rocky : Yeah, that don't matter. 'Cause I was nobody before.

    Adrian : Don't say that.

    Rocky : Ah come on, Adrian, it's true. I was nobody. But that don't matter either, you know? 'Cause I was thinkin', it really don't matter if I lose this fight. It really don't matter if this guy opens my head, either. 'Cause all I wanna do is go the distance. Nobody's ever gone the distance with Creed, and if I can go that distance, you see, and that bell rings and I'm still standin', I'm gonna know for the first time in my life, see, that I weren't just another bum from the neighborhood.

  • Adrian : Why do you wanna fight?

    Rocky : Because I can't sing or dance.

  • Adrian : It's Thanksgiving.

    Rocky : Yeah, to you it's Thanksgiving; to me it's Thursday.

  • Adrian : Einstein flunked out of school, twice.

    Paulie : Is that so?

    Adrian : Yeah. Beethoven was deaf. Helen Keller was blind. I think Rocky's got a good chance.

  • [Last lines; Adrian snuck inside the ring] 

    Rocky : Adrian! Adrian!

    Adrian : Rocky!

    Rocky : Adrian!

    Adrian : Rocky!

    Rocky : Hey, where's your hat?

    Adrian : I love you!

    Rocky : I love you.

    Adrian : [grabs and hugs Rocky]  I love you!

    Rocky : [out of breath]  I love you. I love you.

    Adrian : I love you!

    Rocky : I love you. I love you.

    Adrian : I love you!

  • [Paulie overhears Rocky and now he's angry and hurt] 

    Paulie : I don't want nothin' from you. I don't want nothin' from you. This ain't no charity case. Get outta my house.

    Adrian : It's not just your house.

    Paulie : [to Rocky]  You ain't no friend no more. Get outta my house, I just says.

    Adrian : Don't talk to him like that.

    Paulie : Both of you get out of my house.

    Rocky : Yo... It's cold outside, Paulie.

    [drops his hat; getting angrier, Paulie grabs his bat] 

    Paulie : I don't want you messin' her, and I don't raise you to go with this scum bum! Yeah? Come on! You wanna hit on me? Come on! I'll break both your arms so they don't work for ya!

    [Paulie smashed a lamp, then a dinner tray; Adrian screams] 

    Paulie : [Screaming]  That's right! I'm not good enough to meet with Gazzo...

    [spits] 

    Paulie : - that's what I think of Gazzo! Now you're a big-shot fighter on your way up, you don't even throw a crumb to your friend Paulie! When I go out and get your meat every morning! You forgot that! Then I even give you my sister, too!

    Adrian : Only a pig would say that!

    Paulie : I'm a pig? A pig gives you the best?

    Paulie : [Smashes a coffee set]  You're such a loser! I don't get married because of you! You can't live by yourself! I put you two together! And you - don't you forget it! You owe me! You owe me!

    Adrian : [Freaks out]  WHAT DO I OWE YOU?

    Paulie : [cries]  You're supposed to be good to me.

    Adrian : WHAT DO I OWE YOU, PAULIE? WHAT DO I OWE YOU? I treat you good! I cook for you! I cleaned for you! I pick up your dirty clothes! I take care of ya, Paulie! I don't owe you nothin'! And you made me feel like a loser! I'M NOT A LOSER!

  • Adrian : [just before the big fight]  I'll be here waiting for you.

    Rocky : How 'bout I stay here and you fight?

  • Rocky : Hey... you know how I said that stuff on TV didn't bother me none?

    Adrian : Yeah?

    Rocky : It did.

  • Adrian : Is this you?

    Rocky : Yeah, that's me when I was eight years old, that's the Italian Stallion when he was a baby.

  • Adrian : You want a roommate?

    Rocky : Absolutely.

  • Paulie : You're busted!

    Adrian : What?

    Paulie : You're not a virgin!

    [Adrian sobbing] 

    Paulie : You let him get into your pants! She's busted!

    [Rocky grabs Paulie; screams, then sobs] 

    Paulie : [cries]  I can't haul meat no more.

  • Adrian : Paulie, it's Thanksgiving. I got a turkey in the oven.

    Paulie : Oh... a turkey in the oven.

    [he takes the turkey out] 

    Paulie : You want the bird?

    [he throws it out the door] 

    Paulie : Go in the alley and eat the bird!

    Adrian : [disgusted]  Oh Paulie!

  • [the 15th and final round of the fight has ended; reporters climb into the ring for interviews] 

    Fight Announcer : [interviews Rocky]  It was chaos. Rocky, you went the distance. You went the 15 rounds. How do you feel?

    Rocky : All right!

    Fight Announcer : What were you thinking about when that buzzer sounded?

    Rocky : [yelling]  Adrian!

    Fight Announcer : What were you thinking when the 15th...

    Rocky : What? Adrian!

    Adrian : Rocky? Rocky?

    Jergens : [taking the mic]  Ladies and Gentlemen, your attention, please.

    Adrian : Rocky? Rocky!

    Jergens : Tonight, we have had the privilege of witnessing the greatest exhibition of guts and stamina in the history of the ring!

    Rocky : Adrian!

    Adrian : Rocky. Rocky!

    Jergens : [reads the results]  Ladies and Gentlemen, we have a split decision.

    [Jergens continues; indistinct] 

    Rocky : ADRIAN!

    Adrian : Rocky!

    Jergens : ...for Creed!

    [audience cheers] 

  • [Rocky and Adrian watching a Christmas movie in the house] 

    Adrian : And he called the reporters?

    Rocky : Yeah. It threw my whole training schedule off.

    Adrian : Don't be mad at him. He's just trying to help.

    Rocky : Adrian, I ain't mad. It's just that, uh, when a reporter's around, I get out of joint 'cause they take cheap shots, and Paulie knows that. Paulie keeps askin' me for a job all the time, but he don't know nothin' about fighting.

    Adrian : Are you gonna say anything to him?

    Rocky : Well, what's to say? I just don't know what he wants from me.

  • Rocky : [Rocky is trying to make out with Adrian on their first date]  Will you do me a favor? Take off these glasses.

    [Rocky takes off Adrian's frumpy glasses, revealing her beautiful eyes] 

    Rocky : Now take off this hat.

    [Takes off her unattractive hat, revealing her dark, lovely hair. Adrian is beautiful and Rocky is appreciative] 

    Rocky : I always knew you was pretty...

    Adrian : [Adrian looks at him, disbelieving]  Stop teasing me.

  • [Adrian is trying to get to Rocky in the ring] 

    Rocky : Adrian!

    Adrian : Rocky!

    Rocky : Adrian!

    Adrian : Rocky!

    Rocky : Adrian.

    Adrian : Rocky.

  • [last lines] 

    Adrian : I love you.

    Rocky : I love you.

  • Rocky : My father, he's a... My old man, he was never too smart. He says to me, "You weren't born with much of a brain, "so you better start using your body." So I become a fighter. You know what I mean? Why you laughing?

    Adrian : My mother, she said the opposite thing.

    Rocky : What did she say the opposite?

    Adrian : She said, "You weren't born with much of a body, "so you better develop your brain."

See also

Release Dates | Official Sites | Company Credits | Filming & Production | Technical Specs


Recently Viewed