Edit
"Supernatural" The Curious Case of Dean Winchester (TV Episode 2009) Poster

Quotes

Older Dean Winchester: So, you were gonna just shoot some old guy? Is that it?

Sam Winchester: I didn't know *what* you were. I mean, have you seen you? You look like...

Older Dean Winchester: The old chick in "Titanic." I know. Shut up.

Sam Winchester: I was gonna say "Emperor Palpatine."

[Bobby punches the door open with his wheelchair]

Bobby Singer: I see you met John McCain there.

Sam Winchester: Yeah. Either of you wanna tell me what happened?

Older Dean Winchester: Bobby's an idiot. That's what happened.

Bobby Singer: Hey, nobody asked you to play.

Older Dean Winchester: Right. I should have just let you die.

Bobby Singer: And for damn sure, nobody asked you to *lose*.

Sam Winchester: [grinning] It's like "Grumpy Old Men."

Older Dean WinchesterBobby Singer: Shut up, Sam!

Older Dean Winchester: [Older Dean is digging up a grave] Owww! My elbows! I'm all creaky.

Bobby Singer: Hurry up, you cry baby!

Older Dean Winchester: Pound it up your ass, Ironside.

Sam Winchester: [while Older Dean is trying to crack open a safe] It's like Mission Pathetic, watch out.

Older Dean Winchester: What the hell were you thinking? He's a witch! He's been playing poker since guys wore tights!

Bobby Singer: You just don't get it.

Older Dean Winchester: Yeah, I get it, Bobby. You saw a chance to turn the hands of the clock back and get out of that damn chair. Pretty tempting. I can imagine...

Bobby Singer: No, you can't!

Older Dean Winchester: You got me. I've never been paralyzed. But I'll tell you something... I've been to Hell, and there's an archangel there wanting me to drop the soap.

[Pointing down]

Older Dean Winchester: Look at me! My junk's rustier than yours! You hear me bellyaching?

Sam Winchester: Uh, actually, yeah.

Older Dean Winchester: [to Sam] Dude, I think that he-witch gave you the clap.

9 of 9 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Older Dean Winchester: [Hunched over in pain] Ow! My back!

Bobby Singer: Can you straighten up?

Older Dean Winchester: Yeah, but a little sympathy wouldn't hurt!

Bobby Singer: Butt cheek tingling?

Older Dean Winchester: [Looking uncomfortable] Well, that's kinda personal.

8 of 8 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Older Dean Winchester: You know Bobby, killing you is officially on my bucket list.

5 of 5 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Bobby Singer: Well, I guess we can get the van loaded.

[Dean holds up a finger, clears his throat]

Dean Winchester: I shouldn't have called you an idiot.

Bobby Singer: [sarcastic] Which time?

Dean Winchester: I'm sorry. I mean actually I, I get it. Gettin' old ain't a bachelor party. And dealin' with the crap you gotta deal with...

Bobby Singer: Don't you go on pity patrol.

Dean Winchester: I'm not. I'm not, I just, I'm sayin' y'know, if I was in your shoes...

Bobby Singer: You'd *never* stop complaining.

Dean Winchester: Fair enough.

[pause]

Dean Winchester: You're not useless, Bobby.

Bobby Singer: Okay. Good talk.

[makes to roll out the door]

Dean Winchester: No, wait a minute, listen to me.

[Dean sits down in front of him]

Dean Winchester: You don't stop bein' a soldier 'cause you got wounded in battle. Okay, no matter what shape you're in, bottom line is, you're *family*. And I don't know if you've noticed, but me an' Sam, we don't have much left. I can't do this without you. I can't. So don't you *dare* think about checkin' out. I don't want to hear that again.

Bobby Singer: [quietly] Okay.

Dean Winchester: Okay. Good.

Bobby Singer: Thanks. Now, we done feelin' our feeling's? 'Cause I'd like to get outta this room before we both start growin' lady parts.

Dean Winchester: Yeah, we're done. Let's go, Ironsides.

Bobby Singer: [sarcastic] Oh, *that* one's stickin', huh?

[Dean smiles]

7 of 8 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Maid: Ready for housekeeping, Sir?

Older Dean Winchester: [smiling at maid] Born ready!

Maid: [laughing] You're just like my grandfather! He hits on anything that moves, too! You're adorable!

Older Dean Winchester: And dangerous!

7 of 8 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Older Dean Winchester: Oh! I'm having a heart attack!

Bobby Singer: No, you're not.

Older Dean Winchester: What is it?

Bobby Singer: Acid reflux. Guys your age can't digest certain foods. You're gonna need to put down that cheeseburger.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Bobby Singer: So, you wanna keep emoting or you wanna talk about this solving this little issue of yours? It's gotta be about the chips.

Older Dean Winchester: I slid 'em across, Patrick did his little witchy number, and you prettied up in a hurry.

Sam Winchester: What are you all thinking? Some kind of magic chips or something?

Bobby Singer: Definitely.

Sam Winchester: Remember what he chanted?

Bobby Singer: Yep, every word.

Sam Winchester: All right, then let's find out where he stashes his chips.

Older Dean Winchester: And steal me 50. Benjamin Button's me back into burger shape. What do you think?

Bobby Singer: I think you oughtta put some clothes on.

2 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

See also

Trivia | Goofs | Crazy Credits | Alternate Versions | Connections | Soundtracks

Contribute to This Page