Edit
"How I Met Your Mother" Purple Giraffe (TV Episode 2005) Poster

Quotes

Barney: What does Carlos have that I don't?

Robin: A date tonight?

Lily: Ooh, stop the tape, rewind, play it again!

Robin: [makes rewind sound] A date tonight?

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Robin: What are you doing here.

Ted Mosby: Oh, you know, uh, just shopping for, uh... dip. I love dip. Well, I don't love dip, I like dip. As a friend.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

[trying to act casual]

Ted Mosby: [on the phone] Hello?

Robin: Hi, Ted.

Ted Mosby: Amanda? Oh, Denise, sorry, you totally sounded like Amanda...

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Robin: Sorry I missed your party again.

Ted Mosby: Hey, ain't no thing but a chicken wing, mamacita!

[to Marshall and Lily]

Ted Mosby: Who am I?

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Barney: Well, this is lame...

Ted Mosby: Lame... or casual?

Barney: Lame.

Ted Mosby: Or casual?

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Girl - Works With Carlos Girl: [behind Barney] Hello, Barney.

Barney: Of course...

Girl - Works With Carlos Girl: You look well. Isn't it weird they invited both of us?

Barney: Who? Who invited you, no one even knows who you are!

Girl - Works With Carlos Girl: I understand, you're hurt, but... you don't have to be cruel. Carlos was right about you.

Barney: WHO IS CARLOS?

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Robin: You can't turn off the way you feel.

Ted Mosby: [pantomimes turning a dial on his chest] Click. Off. Let's make out.

Robin: What?

Ted Mosby: What, that was the off switch! And I turned it off... I mean, yes, sure, I wanna fall in love, get married, blah blah blah, but... on the other hand, you, me... the roof...

Robin: There's no off switch.

Ted Mosby: There's an off switch. And it's off.

Robin: [leaning in] No it's not.

Ted Mosby: Yes, it is.

Robin: No, it's not.

Ted Mosby: Yes. It is...

[they kiss passionatly]

Ted Mosby: ...No it's not... You were right. There's no off switch... God, I wish there was an off switch!

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Marshall Eriksen: Hey, where the hell is my... oh! OK. Introduction to Contract Tort and Restitution Statutes from 1865 to 1923 is not a coaster! Ted! I'm jeopardizing my law career so you can throw, not one, not two, but three parties for some girl that you just met who's probably not even going to show up. I mean, where is she, Ted, huh? Where's Robin?...

[Sees Robin]

Marshall Eriksen: Hi. Hi, Robin.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Marshall Eriksen: All right. We threw two parties. Everybody had fun. Everybody "wanged," everybody "chunged." Now The Kid has gotta get to work, and The Kid is not to be disturbed. Repeat after me: I will not have sex with Marshall.

Ted MosbyLily: I will not have sex with Marshall.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Robin: I don't know, Ted, I mean, we barely know each other... and you're looking at me with that look, and it's like...

Ted Mosby: Like what?

Robin: Like "Let's fall in love, and get married, and have kids and drive them to soccer practice."

Ted Mosby: I'm not gonna force sports on them unless they're interested.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted Mosby: My friends are gonna love you. Like you. You know, as a friend...

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted Mosby: I just gotta bump into her somewhere. Now if only I knew her schedule, I could arrange a chance encounter.

Lily: That's great, Ted. You'll be the most casual stalker ever.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Marshall Eriksen: So, Gatsby, what are you going to do when Robin shows up?

Ted Mosby: OK, I got it all planned out. She steps through the door, and where's Ted? Not eagerly waiting by the door. No, I'm across the room at my drafting table, showing some foxy young thing all my cool architecture stuff. So Robin strolls over and I casually give her one of these "Hey, what's up?" She says "Hey, nice place, et cetera, et cetera ." And then I say "Well, make yourself at home" and I casually return to my conversation. Then, an hour later, "Oh, you're still here," I say, like I don't really care, but it's a nice surprise. And then, very casually, "Wanna see the roof?"

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted Mosby: [At the bar] Hey, don't you have a paper to write?

Marshall Eriksen: Dude, you're talking to The Kid. I'm gonna knock back this beer. I'm gonna knock back one more beer. I'm gonna go home. I'm gonna write a 25-page paper. I'm gonna hand it in and I'm gonna get an A. My name is Rufus and that's the Trufus.

Narrator: He got a B-, but still. 25 pages in one night? B-? The Kid was good.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Lily: Hey I'm just sitting here. Wearing my ring. Me beautiful ring. Kinda makes wearing other stuff seem wrong... my shirt. Kinda don't wanna wear my shirt any more. Or my underwear. Oh, that's right, I'm not wearing any.

Marshall Eriksen: [Stops working and looks at Lily] No underwear?

Lily: Not even slightly.

Ted Mosby: [See Ted sitting on the couch] Guys. Boundaries.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Narrator: Okay, where was I?

Daughter: You were telling us how you met mom.

Son: In excruciating detail.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted Mosby: [about Robin] She wants casual... OK. I'll be casual, I'm gonna be a mushroom cloud of casual! You know why? 'Cause it's a game. I wanted to skip to the end and do the whole "happily ever after" thing, but you can't do that UNLESS you play the game.

Marshall Eriksen: So you're gonna ask her out?

Ted Mosby: Yeah - NO! I can't ask her out because if I ask her out, I'm ASKING HER OUT. So how do I ask her out without asking her out...

Lily: ...Did you guys get high?

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Barney: Ted, let's rap. Statistics: At every New York party there is always a girl who has no idea whose party she's at. She knows no one you know, and you will never see her again. Do you see... where I'm going... with this?

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Barney: So, it's over between me and... Works-with-Carlos girl.

Ted Mosby: Whoa, that was fast.

Barney: Yeah. I was trying to think, "What's the quickest way to get rid of a girl you just met?"

[flashback to about 5 seconds ago]

Barney: I think I'm in love with you.

Girl - Works With Carlos Girl: What?

[back in the present]

Barney: Thanks, bro!

Ted Mosby: Glad I could help...

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Barney: Hi, have you met Ted?

Girl - Works With Carlos Girl: No.

Barney: Do you know Marshall? Lily?

Girl - Works With Carlos Girl: No.

Barney: Hmm. Do you know anyone at this party?

Girl - Works With Carlos Girl: I work with Carlos.

Barney: Excuse me.

[to Ted, Marshall and Lily]

Barney: Anybody know a Carlos?

[they shake their heads]

Barney: On a silver platter.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Robin: So, you threw all these parties for me?

Ted Mosby: No! Oh, you thought - no... okay, yes. You got me. One of the reasons I threw these parties was so I could introduce you to, um...

[Barney shoves some random guy towards Ted]

Ted Mosby: ...this guy! I figured, since it didn't work out between us, and now we can just laugh about it...

[laughs weakly]

Ted Mosby: Anyways, Robin, this is...

Carlos: Carlos.

Ted MosbyBarney: Ohh...

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted Mosby: She's still talking to Carlos... I can still win this, it's not over!

Lily: Okay, buddy, time for the tough talk... Robin seems great. But let's look at the facts, you wanna get married. And right now there's a million women in New York looking for exactly you... but Robin ain't one of them.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Barney: What's he got that I don't?

Robin: A date tonight?

Lily: Ohhhhh, Robin! Pause tape, rewind!

Robin: [makes sound of tape being played backward] A date tonight?

Barney: I don't think I like her...

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Ted: You know it's so funny I ran into you. We're having a party next Friday if you'd like to swing by, but, you know, whatever.

Robin: Oh, I'm going back home next weekend. Too bad it's not tonight.

Ted: It is, it's tonight. This Friday. Did I say next Friday? Sorry, 'cause I've been saying next Friday all week. But yeah it's tonight; the party is tonight. But, you know, whatever.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Lily: [At the bar with Robin] Look who I ran into.

Ted Mosby: Since when do you guys know each other?

Robin: Since about, here.

[Points to top of glass]

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

See also

Trivia | Goofs | Crazy Credits | Alternate Versions | Connections | Soundtracks

Contribute to This Page