Edit
Do the Right Thing (1989) Poster

Quotes

Mookie: Dago, wop, guinea, garlic-breath, pizza-slingin', spaghetti-bendin', Vic Damone, Perry Como, Luciano Pavarotti, Sole Mio, nonsingin' motherfucker.

Pino: You gold-teeth-gold-chain-wearin', fried-chicken-and-biscuit-eatin', monkey, ape, baboon, big thigh, fast-runnin', high-jumpin', spear-chuckin', three-hundred-sixty-degree-basketball-dunkin' titsun spade Moulan Yan. Take your fuckin' pizza-pizza and go the fuck back to Africa.

Stevie: You little slanty-eyed, me-no-speaky-American, own-every-fruit-and-vegetable-stand-in-New-York, bullshit, Reverend Sun Myung Moon, Summer Olympics '88, Korean kick-boxing son of a bitch.

Officer Long: You Goya bean-eating, fifteen in a car, thirty in an apartment, pointed shoes, red-wearing, Menudo, mire-mire Puerto Rican cocksucker. Yeah, you!

Sonny: It's cheap, I got a good price for you, Mayor Koch, "How I'm doing," chocolate-egg-cream-drinking, bagel-and-lox, B'nai B'rith Jew asshole.

Mister Senor Love Daddy: Yo! Hold up! Time out! TIME OUT! Y'all take a chill! Ya need to cool that shit out! And that's the double truth, Ruth!

9 of 9 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Radio Raheem: Let me tell you the story of Right Hand, Left Hand. It's a tale of good and evil. Hate: it was with this hand that Cane iced his brother. Love: these five fingers, they go straight to the soul of man. The right hand: the hand of love. The story of life is this: static. One hand is always fighting the other hand, and the left hand is kicking much ass. I mean, it looks like the right hand, Love, is finished. But hold on, stop the presses, the right hand is coming back. Yeah, he got the left hand on the ropes, now, that's right. Ooh, it's a devastating right and Hate is hurt, he's down. Left-Hand Hate KOed by Love.

8 of 8 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Da Mayor: Doctor...

Mookie: C'mon, what. What?

Da Mayor: Always do the right thing.

Mookie: That's it?

Da Mayor: That's it.

Mookie: I got it, I'm gone.

6 of 6 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mister Senor Love Daddy: WE LOVE ROLL CALL, Y'ALL! Boogie Down Productions, Rob Base, Dana Dane, Marley Marl, Olatunji, Chuck D, Ray Charles, EPMD, EU, Alberta Hunter, Run-D.M.C., Stetsasonic, Sugar Bear, John Coltrane, Big Daddy Kane, Salt-n-Pepa, Luther Vandross, McCoy Tyner, Biz Markie, New Edition, Otis Redding, Anita Baker, Thelonious Monk, Marcus Miller, Branford Marsalis, James Brown, Wayne Shorter, Tracy Chapman, Miles Davis, Force MDs, Oliver Nelson, Fred Wesley, Maceo, Janet Jackson, Louis Armstrong, Duke Ellington, Jimmy Jam, Terry Lewis, George Clinton, Count Basie, Mtume, Stevie Wonder, Bobby McFerrin, Dexter Gordon, Sam Cooke, Parliament-Funkadelic, Al Jarreau, Teddy Pendergrass, Joe Williams, Wynton Marsalis, Phyllis Hyman, Sade, Sarah Vaughn, Roland Kirk, Keith Sweat, Kool Moe Dee, Prince, Ella Fitzgerald, Dianne Reeves, Aretha Franklin, Bob Marley, Bessie Smith, Whitney Houston, Dionne Warwick, Steel Pulse, Little Richard, Mahalia Jackson, Jackie Wilson, Cannonball AND Nat Adderley, Quincy Jones Marvin Gaye, Charles Mingus AND Marion Williams. We wanna thank you all for makin' our lives just a little brighter here on We Love Radio!

6 of 6 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: You the man.

Mookie: No you the man.

Buggin' Out: You the man.

Mookie: No you the man.

Buggin' Out: No. I'm just a struggling Black man trying to keep my dick hard in a cruel and harsh world.

5 of 5 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: Yo, Mookie.

Mookie: What?

Buggin' Out: Stay Black.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: Yo, Sal, we're gonna boycott your fat pasta ass.

Sal: You're gonna boycott me? You haven't got the *balls* to boycott me. Here, here's your boycott, up your ass. You've got a boycott.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Radio Raheem: Give me 20 D Energizers.

Sonny: 20 C Energizers?

Radio Raheem: Not C, D.

Sonny: C Energizers?

Radio Raheem: D, motherfucker, D. Learn to speak English first, all right?

Kim: How many you say?

Radio Raheem: 20, motherfucker, 20.

Sonny: Motherfuck you.

Radio Raheem: Motherfuck you? You, you all right, man.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: You almost knocked me down, man. the word is "excuse me."

Clifton: Ah, excuse me, I'm sorry.

Buggin' Out: Not only did ya knock me down, you stepped on my brand-new white Air Jordan's I just bought, and that's all you can say is "excuse me"?

Clifton: What, are you serious?

Buggin' Out: Yeah, I'm serious, I'll fuck you up quick two times.

Punchy: Two times.

Buggin' Out: Who told you to step on my sneakers, who told you to walk on my side of the block, who told you to be in my neighborhood?

Clifton: I own this brownstone.

Buggin' Out: Who told you to buy a brownstone on my block, in my neighborhood, on my side of the street? Yo, what you wanna live in a Black neighborhood for, anyway? Man, motherfuck gentrification.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sal: The fuck is wrong with you? This ain't about money. I could give a fuck about money. You see this fucking place? I built this fucking place with my bare fucking hands. Every light socket, every piece of tile - me, with these fucking hands.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sweet Dick Willie: You wanna boycott someone? You ought to start with the goddamn barber that fucked up your head.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Radio Raheem: Put some extra mozzarella on that motherfucker and shit.

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mister Senor Love Daddy: Today's temperature's gonna rise up over 100 degrees, so there's a Jheri curl alert! That's right, Jheri curl alert. If you have a Jheri curl, stay in the house or you'll end up with a permanent black helmet on your head fuh-eva!

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Da Mayor: Doctor, those that'll tell don't know, and those that know won't tell

3 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mookie: Pino, fuck you, fuck your fuckin' pizza, and fuck Frank Sinatra.

Pino: Yeah? Well fuck you, too, and fuck Michael Jackson.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sal: Pino, get a broom and sweep out front.

Pino: Vito, get a broom and sweep out front.

Vito: Huh?

Pino: Get a broom and sweep out front.

Vito: What?

Pino: GET A BROOM AND SWEEP OUT FRONT.

Vito: See, Pop, it's just what I was telling ya. Every time you tell Pino what to do, he tells me to do what you told him what to do.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mother Sister: Hey, you old drunk, what did I tell you about drinking in front of my stoop? Move on; you're blocking my view. You are ugly enough; don't stare at me. The evil eye doesn't work on me.

Da Mayor: Mother Sister, you've been talkin' about me for 18 years. What have I ever done to you?

Mother Sister: You a drunk fool.

Da Mayor: Besides that? Da Mayor don't bother nobody and nobody no bother da Mayor but you. The Man just tends to his own business. I love everybody; I even love you.

Mother Sister: Hold your tongue: you don't have that much love.

Da Mayor: One day you're gonna be nice to me. We may both be dead and buried, but you're gonna be nice - at least civil.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mister Senor Love Daddy: My people, my people, what can I say; say what I can. I saw it but didn't believe it; I didn't believe what I saw. Are we gonna live together? Together are we gonna live?

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mother Sister: Good morning.

Da Mayor: Is it a good morning?

Mother Sister: Yes, indeed. You almost got yourself killed last night.

Da Mayor: I've done that before. Where did you sleep?

Mother Sister: I didn't.

Da Mayor: Hope the block is still standing.

Mother Sister: We're still standing.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

ML: Well, gentlemen, the way I see it, if this hot weather continues, it's going to melt the polar caps and the whole wide world. And all the parts that ain't water already will surely be blooded.

Coconut Sid: You're a simple motherfucker. Now where you read that shit, eh? Polar caps...

ML: Don't worry about it. But when it happens, and I'm in my boat, and your black asses are drowning, don't call for me to throw you no rope, no lifesaver, or no nothing.

Sweet Dick Willie: You fool! You're 30 cents away from having a quarter! Where the fuck you gon' get a boat?

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Coconut Sid: Look at those Korean motherfuckers across the street. I betcha they haven't been a year off da motherfucking boat before they opened up their own place.

Coconut Sid: It's been about a year.

ML: A motherfucking year off the motherfucking boat and got a good business in our neighborhood occupying a building that had been boarded up for longer than I care to remember and I've been here a long time.

Sweet Dick Willie: It has been a long time.

Coconut Sid: How long?

ML: Too long! Too long. Now for the life of me, I haven't been able to figger this out. Either dem Koreans are geniuses or we Blacks are dumb.

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Radio Raheem: Two Slices

Sal: NO service till you turn that shit off!

Radio Raheem: Two slices

Pino: Turn it off!

Sal: Listen Radio Raheem, I can't even hear myself think! You are disturbing me! You are my customers

2 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Smiley: [angrily, after Raheem is killed by police] One of the police was Black.

2 of 3 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Tina: Trust you? The last time I trusted you, Mookie, I ended up with a son.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: Hey, Sal, how come they ain't no brothas on the wall?

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sweet Dick Willie: [Radio Raheem walks past blasting Public Enemy on his boombox] Goddamn! Turn that shit off; play some Bobby Blue Bland.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sal: Do your friends put money in your pocket, Pino? Food on your table, they pay your rent, a roof over your head? They're not your friends. If they were your friends they wouldn't laugh at you.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

[while mourning Radio Raheem, who just got choked to death by the cops]

Coconut Sid: It ain't safe in our own fucking neighborhood! Never was. Never will be.

Sweet Dick Willie: We ain't gonna stand for this shit no more, Sal. Ain't gonna stand for no fucking police, punk!

ML: It's as plain as day. They didn't have to kill the boy.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sweet Dick Willie: It ain't never too hot or never too cold for fuckin'!

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Smiley: [stuttering] This is Malcolm X. This is Martin Luther King.

1 of 2 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Sal: Hey. The only ass-kicking that's gonna be done around here is gonna be done by me.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Pino: I detest this place like a sickness.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mister Senor Love Daddy: Yes, children, this is the cool-out corner. We're slowing it down for all the lovers in the house. I'll be giving you all the help you need. Musically, that is.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Mister Senor Love Daddy: Whoa. Y'all take a chill. You got to cool that shit off. And that's the double-truth, Ruth.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Pino: Take your pizza and get the fuck back to Africa.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

[repeated line]

Sal: Extra Cheese is two dollars.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

[first lines]

Mister Senor Love Daddy: Wake up! Wake up! Up you wake!

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Buggin' Out: Why don't you go back to Massachusetts?

Clifton: I was born in Brooklyn!

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

See also

Trivia | Goofs | Crazy Credits | Alternate Versions | Connections | Soundtracks

Contribute to This Page