Edit
Dudes (1987) Poster

(1987)

Quotes

Grant: Look, Milo, we're talking about real life here, okay? Real life is not California. Real life is a shit sandwich and every day you gotta take another bite.

1 of 1 found this interesting Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Biscut: Check it out, dudes: there's a town in Arizona called Mohawk! Maybe I'll retire there!

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

[first lines]

Milo: I'm so sick of doing this; I'm sick of waiting for the world to end.

Biscut: Me, too. Why don't we do something else for a change?

Grant: Yeah? Like what?

Biscut: Well, if we put our heads together, maybe we could figure something out.

Grant: My head just got stepped on. I can't think of nothing.

Milo: California! Let's move to California!

Biscut: I got a job. I got responsibilities.

Milo: Biscut, you're washing dishes in a shithole, brother. Personally, I think you could risk the career change.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Biscut: Nice country, man. It's kinda like a Road Runner cartoon - meep-meep...! I mean, it's kinda creepy, like there's too much open space. Do you feel that?

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Daredelvis: So, what's y'all fellas' line of work?

Grant: Survival.

Daredelvis: Oh, well that's the slowest form of suicide.

[hands Grant his business card]

Daredelvis: Well, look, man, if I can ever be of any help...

Grant: [reading] Dared-delvis...? Horse trader, snake charmer, marriage counselor, divorce lawyer, musician, poker player, stunt driver, dowser, clairvoyant, actor, poet.

Daredelvis: Yeah, man, but my real bread and butter's the Bullfightin' scene. You really oughta' catch my act sometime - it's going nowhere but up!

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Biscut: Till a week ago, I ain't never seen a dead man before, and now - fuck - you know?

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Wes: Aw, man! We just got a little carried away that night, that's all! That buddy of yours; that was the first white man we ever killed, honest!

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Grant: Is there anything you don't do?

Daredelvis: Not a damned thing.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

Grant: Real life is a shit sandwich.

Is this interesting? Interesting? | Share this
Share this: Facebook  |  Twitter  |  Permalink

See also

Trivia | Goofs | Crazy Credits | Alternate Versions | Connections | Soundtracks

Contribute to This Page