26 January 2013 3:26 PM, PST | Deadline TV | See recent Deadline TV news »

A couple of weeks back, CBS Corp barred subsidiary tech news site CNET from presenting a Consumer Electronics Show best-in-show award to Dish’s new Hopper With Sling because of Dish’s pending litigation with CBS. Now it turns out that CNET is barred from reviewing any product or service directly implicated in a CBS lawsuit, according to TheVerge.com. CNET called attention to the broader ban in a new report on a significant update to the Barry Diller-backed streaming-tv startup service Aereo — which has been sued by CBS, NBC, ABC and Fox. The update included a new interface that adds access via Roku and that device’s remote. CBS’ policy against reviewing products or services involved in litigation with the company doesn’t include a ban on reporting news, so CNET tiptoed around “reviewing” the Aereo update while also calling attention to the restriction. The story is as »

- THE DEADLINE TEAM

Report a problem



Similar News Items

Barry Diller


IMDb.com, Inc. takes no responsibility for the content or accuracy of the above news articles, Tweets, or blog posts. This content is published for the entertainment of our users only. The news articles, Tweets, and blog posts do not represent IMDb's opinions nor can we guarantee that the reporting therein is completely factual. Please visit the source responsible for the item in question to report any concerns you may have regarding content or accuracy.

See our NewsDesk partners