No Photo Available
Quicklinks
Top Links
main detailsbiographyby votesphoto galleryquotes
Filmographies
by yearby typeby ratingsby votesby TV seriesby genreby keyword
Biographical
biography
Did You Know?
photo galleryquotes

Quotes for
Mike Rogers (Character)
from Fire in the Sky (1993)

The content of this page was created by users. It has not been screened or verified by IMDb staff.
Fire in the Sky (1993)
Mike Rogers: You think I'm gonna let a flake like you marry my little sister?
Travis Walton: A flake from Snowflake. How poetic, I like that.
Mike Rogers: Yeah, that's just my point.
Travis Walton: What's your point?
Mike Rogers: You're a dreamer, and you're not ready for marriage.
Travis Walton: Not if I gotta turn into you, Mike.

Mike Rogers: [about Travis] I searched the woods, but he was... There was nothing. They took him.

Mike Rogers: Yeah, who is this?
Operator: I have a collect call from Travis Walton. Will you accept the charges?
Katie Rogers: You know, just hang up the phone.
Mike Rogers: I'll accept it.
Operator: Go ahead, sir.
Travis Walton: Mike!
Mike Rogers: Travis?
Travis Walton: Help me!

Mike Rogers: And if any of you got anything to say about me or my crew, you say it now, and you say it to my face.

Lieutenant Frank Watters: You're saying that you're no longer willing to cooperate?
Mike Rogers: All we do is cooperate and all we get back from you is grief!

[last lines]
Mike Rogers: [after revisiting the spot of Travis' disappearance] Let's get going. You gotta go to work. And I'd like go get the hell outta here before they come back.
Travis Walton: They won't be back... I don't think they like me.

Katie Rogers: People in this town are saying terrible things about you.
Mike Rogers: Well, I don't care what they think.
Katie Rogers: Well, I do! We live here! Our kids live here! Of course I care! And so should you!

Katie Rogers: [referring to their daughter] What's she gonna say, huh? When everybody says her father's a liar or...
Mike Rogers: Go on, say it.
Katie Rogers: A liar or a murderer.
Mike Rogers: Including you? Are you saying that, Kate?
Katie Rogers: No. No. Of course not. I just, Mike, I just want you to tell me what really happened up there.
Mike Rogers: I told you what happened. I told you all I know. You believe me, don't you Kate?
Mike Rogers: You do believe me?
[Kate doesn't answer and then starts to cry]

Ray Melendez: [runs over to Mike] Mr. Rogers! Mr. Rogers! You know, I feel like asking you if it's a beautiful day in your neighborhood.
[chuckles]
Mike Rogers: [Mike just looks at him]
Ray Melendez: Ray Melendez, Action News Phoenix.
[extends his hand]
Ray Melendez: How are you?
Mike Rogers: [doesn't shake his hand] Look, I just woke up.
Ray Melendez: Oh, well that's no problem. I just need to ask you a few questions. What do you say, huh?
Mike Rogers: [gets in his truck] I got nothing to say.
Ray Melendez: Well, you see, I figured you would want to kind of like set the record straight. With, uh, things that have been said about you and all. You know...
Mike Rogers: Well, you figured wrong.
[starts up his truck]
Ray Melendez: For your own good. For your own good, you know, to just talk to the people, let them know what really happened. What do you say? Come on. Come on.
[Mike drives away]

Buck: You got something you wanna say to me?
Mike Rogers: Go sit down, Buck.
Buck: You boys wanna remedy this, we can step outside right now.
David Whitlock: [jumps up from his seat] You got kiddin' me, you fat piece of shit!

Blake Davis: Listen, fellas, I want you all to know that there's not a damn thing personal in this. Now where's your friend?
Mike Rogers: Which one?
Blake Davis: Come on, Mike.
Lieutenant Frank Watters: The one with the attitude.
Mike Rogers: If you mean Dallis, I don't know.

Blake Davis: We got a proposition for ya'll. I want you to take a lie detector test. If you're telling the truth, it'll sure strengthen your cause.
Mike Rogers: [looks at the others] We'll think about it.
Blake Davis: I got a good man right here in the state. I mean, you can take it today, tomorrow, anytime that ya'll feel...
Mike Rogers: I said, we'll think about it!
Lieutenant Frank Watters: Why don't we have a little talk, Mike. Outside.
[they both go outside]
Lieutenant Frank Watters: Young Greg told us the truth about the cut on Dallis's hand. It wasn't a paper cut, was it? He had an altercation with Travis on the day of the disappearance. Isn't that true?
Mike Rogers: I guess.
Lieutenant Frank Watters: I think you're startin' to get a pretty good feel for who I am, Rogers. I've been at this line of work for a long time. You know what's startin' to bug me? I think maybe you didn't kill your friend. But for the life of me, I can't figure why you're coverin' up.

Mike Rogers: Let's go.
David Whitlock: Where we goin'?
Mike Rogers: To find Dallis.
David Whitlock: Dallis? I thought you don't know where he is.
Mike Rogers: I lied.

Allan Dallis: I heard what's been happenin' in that stupid little Mormon town of yours. I told you chuckle heads that story was never gonna work, didn't I.
David Whitlock: Well, you know they took away our logging contract, Dallis? Do you know that, huh?
Allan Dallis: Well that figures. They're all a bunch of chicken shit assholes.
Mike Rogers: Yeah, well, speakin' of chicken shit, where you been?
Allan Dallis: I been around. You knew where to find me, didn't you, Mike.
David Whitlock: Davis and Watters are lookin' for you, Dallis. They know about your criminal record. They know that you lied about how you hurt your hand. They know that you're full of it...
Allan Dallis: Yeah, well, you're just full of information today, aren't you, choirboy.
David Whitlock: Well, it don't make us look good went you don't...
Allan Dallis: [starts to argue with him]
David Whitlock: No it don't, Dallis! It don't!