Ford Fairlane
Quicklinks
Top Links
main detailsbiographyby votesphoto galleryquotes
Filmographies
by yearby typeby ratingsby votesby TV seriesby genreby keyword
Biographical
biography
Did You Know?
photo galleryquotes

Quotes for
Ford Fairlane (Character)
from The Adventures of Ford Fairlane (1990)

The content of this page was created by users. It has not been screened or verified by IMDb staff.
The Adventures of Ford Fairlane (1990)
Ford Fairlane: I could've been a rock singer, if only I hadn't been banned from MTV. Long story. But anyway, I only know that one song. Well, I do a mean "Puff the Magic Dragon," but only in the nude. Longer story.

Ford Fairlane: I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Ford Fairlane: Have a twinkie, snapperhead.

Lt. Amos: Are you calling me an asshole, asshole?
Ford Fairlane: No, I'm calling you an anus, anus.

Ford Fairlane: Excuse me, did I hear the f-word out of you? You say "fuck" again and I'll bang you right to fuck. Now get the fuck out of here.

[Looking at a corpse's breasts]
Ford Fairlane: Damn, baby, I hope you signed some organ donor cards.

[to his erection]
Ford Fairlane: Come on, down boy. Down Stanley. Roseanne Barr naked. Gone.

Lt. Amos: Two words. "Disco Express."
Ford Fairlane: Disco Express? They blew dog. And that lead singer, he kinda looked like...
Lt. Amos: Like ME, right?
Ford Fairlane: Yeah. I was gonna say he looked like shit, but... he looked like you.

Ford Fairlane: Hey, great pipes, huh? I've heard cats fuck with more harmony.

Ford Fairlane: I could crack my knuckles with more rhythm.

Ford Fairlane: [to women running from his bed] Do my dishes.

Ford Fairlane: What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?

Ford Fairlane: Hey, look. Write down my number: 555-6321 Got it?
Twin Club Girl: Yeah. Wait a minute. 555 is not a real number. They only use that in the movies.
Ford Fairlane: No shit, honey. What do you think this is? Real life?

Ford Fairlane: You're 10 seconds away from the most embarrassing moment in your life.

Ford Fairlane: So many assholes... So few bullets...

Ford Fairlane: Clint Eastwood... I fucked 'im.

Lt. Amos: You think you are so hot 'cos you get in all the clubs, heh? Just because you have sex with great looking women...
Ford Fairlane: You got to admit those are pretty good reasons...

Colleen Sutton: Nothing disgusts me. At the age of eleven I walked in on my father and the Shetland pony. Does that excite you?
Ford Fairlane: I don't know, I never met your father.

Ford Fairlane: Some people play hard to get. I play hard to want.

Ford Fairlane: Johnny was the only guy who could out-disgust me. When we were kids we had gross-out contests. I coughed a pile of phlegm on a table, he said "Nice try." and pulled out a straw...

Ford Fairlane: Yo. Snapperhead.

Jazz: Well, that weekend was a mistake.
Ford Fairlane: Hey, look. I'm sorry I made you clean the toilets and the bathtubs, I mean, who did all the work in bed?

Ford Fairlane: How much?
Ticket Guy: 300.
Ford Fairlane: 300? You charged the chicks one.
Ticket Guy: Hey, they blew me.
Ford Fairlane: Heh. 300 coming up.

Lt. Amos: See, that's the difference between a great investigator like me, and a piece of spam like you.
Ford Fairlane: Spam? You're a piece of spam. That's what I think of you.
Lt. Amos: No, I call you a piece of spam, 'cos that's what you are.
Ford Fairlane: Spam.

Ford Fairlane: Conversation with Zuzu Petals was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful.

Ford Fairlane: Un-fucking-believable.

[At the "sisters'" house, surrounded by all the semi-nude women]
Ford Fairlane: hibb... hibbdy... Maybe I did die in the explosion, you know.

Amiable Tourist: Excuse me! Could you tell us how to get to Mann's Chinese Theatre?
Ford Fairlane: Go back to Michigan, asswipe.
Amiable Tourist: Oh, we're from Wisconsin.
Ford Fairlane: Yeah, and I'm from my dad's penis. Get out of here.

Ford Fairlane: Here's to you, Johnny. Sucking my dick. (toasting with Johnny Crunch at the radio station)

Ford Fairlane: [to Smiley] 'ello, 'ello... fuckface!

Ford Fairlane: I almost shit a Miata.

Ford Fairelaine: What the fuck is mano e mano? use your head. Snappa Head.

Ford Fairlane: What's the definition of a vagina? The box a penis comes in.

Ford Fairlane: I coulda been a fisherman. Fishermen, they get up, they fish, they sell fish, they smelt fish. Reminds me of this girl I used to go with, Yvonne, she smelled like fish.

Ford Fairlane: What... you didn't really think we'd kill the fuckin' koala bear, now did ya?

Ford Fairelaine: [Ford is looking at a Colleen Sutton and Johnny Crunch pornographic video] I'm very rich. Nothing offends me. I mean, no shit, honey. You got a whip sticking out of your ass and a guy that's fucking barking.

Ford Fairlane: 1969 Fender Stratocaster, original pick-ups, maple neck, strung upside down for a left-handed motherfucking genius, Jimi Hendrix.

[being frisked by security guard]
Ford Fairlane: Oh, Arnie. Sometimes when we touch, the honesty's too MUCH.
[kicks him in the face]

Ford Fairlane: I'll be at Julie Grendel's. I want to see if he knows what a hoo-er thief his ex piece-of-shit wife is.

[after knocking a villain off a building onto a piano]
Ford Fairlane: Say hello to Liberace, asshole!

[Zuzu is hanging from a building]
Ford Fairlane: It's alright. If you fall, I'll make it.

Ford Fairlane: You guys a band?
Punk Gunslinger: Yeah, sure.
Ford Fairlane: You got a name?
Punk Gunslinger: Yeah... pain.
Ford Fairlane: Kooky.

Ford Fairlane: [Said to ZuZu Petals, as she blocks his way down the Capitol Records building] "Move, stupid!"