John Williamson
Top Links
main detailsbiographyby votesphoto galleryquotes
by yearby typeby ratingsby votesby TV seriesby genreby keyword
Did You Know?
photo galleryquotes

Quotes for
John Williamson (Character)
from Glengarry Glen Ross (1992)

The content of this page was created by users. It has not been screened or verified by IMDb staff.
Glengarry Glen Ross (1992)
Williamson: Will you go to lunch? Go to lunch. WILL you GO to LUNCH?

Williamson: The leads are coming!
Shelley Levene: Get 'em to me!
Williamson: I talked to Mitch and Murray an hour ago. They're coming in, you understand. They're a bit upset about this morning's...
Shelley Levene: Did yo tell 'em about my sale?
Williamson: How could I tell them about your sale? I don't even have a teleph - I'll tell them about your sale when they bring in the leads, all right? Shelley, all right? You closed a deal. Fine. You made a good sale, fine.
Shelley Levene: It's better than a good sale. It's...
Williamson: Look, I have a lot on my mind right now. They're coming in, all right? They're very upset, I'm trying to make some sense...
Shelley Levene: I'm telling you - the one thing you can tell them is that it's a remarkable sale.
Williamson: The only thing 'remarkable' about it is who you made it to.
Shelley Levene: What the FUCK does that mean?
Williamson: That if the sale sticks, it'll be a miracle.
Shelley Levene: What does that mean? Why would it not... Oh, fuck you. You do not know your job. That's what I'm saying. You do not know your job. That's what I'm saying. A man IS his job and you are fucked at yours.

[Williamson is going to the cops]
Shelley Levene: Don't.
Williamson: Hehe... I'm sorry.
Shelley Levene: Why?
Williamson: Because I don't like you.
Shelley Levene: [in tears] My daughter.
Williamson: Fuck you.

[Ricky Roma gets a lead from Williamson with a familiar "deadbeat" name]
Ricky Roma: Patel? Ravadem Patel? How am I gonna make a livin' on these deadbeats? Where did you get this one from the morgue?
Williamson: Look I'm...
Ricky Roma: Oh come on, what's the point? What's the fucking point in any case I gotta argue with you, I gotta knock heads with the cops, I'm busting my balls sell your dirt to deadbeats.
[waves the Lead]
Ricky Roma: Money in the mattress.

Williamson: You've got a big mouth... now I'm gonna show you an even bigger one.

Williamson: [handing Roma lead cards] I'm giving you three leads...
Ricky Roma: Three? No, I count two.
Williamson: There's three leads there.
Ricky Roma: "Patel"? Fuck you. Fucking Shiva handed this guy a million dollars, told him "Sign the deal!" he wouldn't sign. And the god Vishnu too, into the bargain. Fuck you, John! You know your business, I know mine. Your business is being an asshole. I find out whose fucking cousin you are, I'm going to go to him and figure out a way to have your ass - fuck you!
[throws the cards at Williamson]
Ricky Roma: I'm waiting for the new leads.

Shelley Levene: [Levene has just cut a deal with Williamson to get 2 of the Glengarry leads for $100] What? What?
Williamson: Two leads. A hundred bucks.
Shelley Levene: Now?
Williamson: Yes, now... when?
Shelley Levene: Oh, shit John!
Williamson: [turns away from Levene] I wish I could.
Shelley Levene: You FUCKIN' asshole! I don't have it... I... I...
Shelley Levene: [Levene gets happy all of a sudden] I'll bring it to ya in the morning I'll be comin' in with the sales!
Williamson: Nope.

Williamson: How do you know I made it up?
Shelley Levene: Say what?
Williamson: How do you know I made it up?
Shelley Levene: Wha... what are you talking about?
Williamson: I told the customer his contract went to the bank.
Shelley Levene: It didn't?
Williamson: No, it didn't.
Shelley Levene: Don't fuck with me... Don't fuck with me! What are you saying?
Williamson: Well, I'm saying this Shell; usually I take the contracts to the bank. Last night I didn't. Last night I stayed home with my kids. One night in a year I left the contracts sitting on my desk, no one knew that but you. How did you know that? Do you wanna tell me or do you want to tell them?

Dave Moss: [on Ricky] He's the top man on the board so he doesn't have to sit here and listen to this shit?
Williamson: That's correct! And as the hour is waning I suggest you those of you who are interested in a continuing job with this organization, get to work!
Dave Moss: This is garbage. A bunch of bullshit!
Williamson: Thank you for your time.
Dave Moss: Bullshit!

Blake: You're talking about what. You're talking about... Bitching about that sale you shot, some sonofabitch who don't wanna buy land, some broad you're trying to screw, so forth. Let's talk about something important. They all here?
Williamson: All but one.
Blake: I'm going anyway. Let's talk about something important. Put. That coffee. Down. Coffee's for closers only. You think I'm fucking with you? I am not fucking with you. I'm here from downtown. I'm here from Mitch and Murray. And I'm here on a mission of mercy. Your name's Levine? You call yourself a salesman you son of a bitch?
Dave Moss: I don't gotta sit here and listen to this shit.
Blake: You certainly don't pal, 'cause the good news is - you're fired. The bad news is - you've got, all of you've got just one week to regain your jobs starting with tonight. Starting with tonight's sit. Oh? Have I got your attention now? Good. "Cause we're adding a little something to this month's sales contest. As you all know first prize is a Cadillac El Dorado. Anyone wanna see second prize? Second prize is a set of steak knives. Third prize is you're fired. Get the picture? You laughing now? You got leads. Mitch and Murray paid good money, get their names to sell them, you can't close the leads you're given you can't close shit. You ARE shit. Hit the bricks, pal, and beat it 'cause you are going OUT.
Shelley Levene: The leads are weak.
Blake: The leads are weak? Fucking leads are weak. You're weak. I've been in this business 15 years...
Dave Moss: What's your name?
Blake: Fuck you. That's my name. You know why, mister? You drove a Hyundai to get here. I drove an eighty-thousand dollar BMW. THAT'S my name. And your name is you're wanting. You can't play in the man's game, you can't close them - go home and tell your wife your troubles. Because only one thing counts in this life: Get them to sign on the line which is dotted. You hear me, you fucking faggots? A-B-C. A-Always, B-Be, C-Closing. Always be closing. ALWAYS BE CLOSING. A-I-D-A. Attention, Interest, Decision, Action. Attention - Do I have your attention? Interest - Are you interested? I know you are, 'cause it's fuck or walk. You close or you hit the bricks. Decision - Have you made your decision for Christ? And Action. A-I-D-A. Get out there - you got the prospects coming in. You think they came in to get out of the rain? A guy don't walk on the lot lest he wants to buy. They're sitting out there waiting to give you their money. Are you gonna take it? Are you man enough to take it? What's the problem, pal?
Dave Moss: You - Moss. You're such a hero, you're so rich, how come you're coming down here wasting your time with such a bunch of bums?
Blake: You see this watch? You see this watch?
Dave Moss: Yeah.
Blake: That watch costs more than you car. I made $970,000 last year. How much'd you make? You see pal, that's who I am, and you're nothing. Nice guy? I don't give a shit. Good father? Fuck you! Go home and play with your kids. You wanna work here - close! You think this is abuse? You think this is abuse, you cocksucker? You can't take this, how can you take the abuse you get on a sit? You don't like it, leave. I can go out there tonight with the materials you've got and make myself $15,000. Tonight! In two hours! Can you? Can YOU? Go and do likewise. A-I-D-A. Get mad you son of a bitches, get mad. You want to know what it takes to sell real estate? It takes BRASS BALLS to sell real estate. Go and do likewise gents. Money's out there. You pick it up, it's yours. You don't, I got no sympathy for you. You wanna go out on those sits tonight and close, CLOSE. It's yours. If not you're gonna be shining my shoes. And you know what you'll be saying - a bunch of losers sittin' around in a bar. 'Oh yeah. I used to be a salesman. It's a tough racket.' These are the new leads. These are the Glengarry leads. And to you they're gold, and you don't get them. Why? Because to give them to you is just throwing them away. They're for closers. I'd wish you good luck but you wouldn't know what to do with it if you got it. And to answer your question, pal, why am I here? I came here because Mitch and Murray asked me to. They asked me for a favor. I said the real favor, follow my advice and fire your fucking ass because a loser is a loser.

Williamson: Go to lunch, George!
George Aaronow: I don't wanna go to lunch!
Williamson: Just go to lunch, George!
[slams the door on his face]

Dave Moss: [complaining about the leads] Bullshit!
Williamson: Thank you for your attention.
Dave Moss: Bullshit!

Williamson: We had a slightly burglary last night.
Ricky Roma: It's nothing. I was just assuring Mr. Lingk...
Williamson: Lingk? James Lingk? Your contract went out. Nothing to worry about.
Ricky Roma: John, John...
Williamson: Your contract went out to the bank.
James Lingk: You cashed my check?
Williamson: We...
Ricky Roma: Mr. Williamson?
Williamson: The check was cashed, the contract was filed and deposited in the bank and we're completely insured in any case, as you know.
James Lingk: [to Roma] You cashed the check?
Ricky Roma: Not to my knowledge. No.
Williamson: I'm sure we can...
Ricky Roma: Not to my knowledge.
James Lingk: I-I... Oh Christ! Hey don't follow me. Just don't follow me, okay? I let you down. I know I let you down. I'm sorry. Forgive me. I don't know. I, I don't know anymore... Forgive me.

George Aaronow: Come in here! I work here. I didn't come in here to be mistreated.
Williamson: Go to lunch, will you?
George Aaronow: That's why I've, I've, I've... I've came to work today! That's why!
Williamson: The leads are coming in, I'll let you know.
George Aaronow: That's why I came in here! I thought...
Williamson: Just to go to lunch!
George Aaronow: I don't wanna go to lunch!
Williamson: Go to lunch, George!
George Aaronow: When does he get off? Talking that way to a working man.
Williamson: [trying to enter the room]
Williamson: Will you take it outside? There's people trying to do business.
George Aaronow: That's why I've came here for. That's what I'm trying to do. I meet Gestapo tactics!
Williamson: Excuse me.
[closes the door]
George Aaronow: I meet Gestapo tactics... I meet Gestapo tactics... That's not right... No man has the right to..."Call an attorney," that means you're guilt... you're under sus..."Co... ," he says, "cooperate" or we'll go downtown. That's not... as long as I've...
Williamson: [reappears] Will you get out of here? Will you? I'm trying to run an office here. Now will you go to lunch? GO TO LUNCH! Will you go to lunch?
[slams the door]

Shelley Levene: You are a shithead, Williamson!
Williamson: Hmm hmm.
Shelley Levene: Can't think on your feet, you outta keep your mouth closed. Now can you hear me? I'm talking to you. Can you hear me?
Williamson: Yes, I hear you.
Shelley Levene: Ricky is right. Can't learn it enough, got to learn on the streets. You can't buy it, you gotta live it.
Williamson: Hmm.
Shelley Levene: [mocking him] Hmm hmm hmm yeah precisely. Because your partner depends on... I'm talkin' to you! I'm trying to tell you something.
Williamson: You are?
Shelley Levene: Yeah I am.
Williamson: What are you trying to tell me?
Shelley Levene: What Roma was trying to tell you what I told you a long time ago. You don't belong in this business.
Williamson: I don't belong in...
Shelley Levene: You may listen to me and say "Hey maybe the guy..." Oh fuck it. Listen to me now. Your partner depends on you. Your partner, the man who is your partner, depends on you and you go with him and for him or you're shit! Huh? You are shit! You can't exist alone.
Williamson: Excuse me...
Shelley Levene: Excuse you nothing! You be as cold as you want. You've just fucked a good man out on six thousand dollars and his goddamn bonus because you didn't know the shot! Gee, you could do that and you're not man enough to say what get you, I don't know what... if you can't take something from that than you're... scum, you're a fucking white bread. A child would know it and he's right. If you're gonna make something up, John, be sure that it helps. Or keep you mouth shut. I'm done with you.

Williamson: Where are you going?
Ricky Roma: To the restaurant. What do you fucking care?
Williamson: Aren't you going out today?
Ricky Roma: With what? John. With what? Answer me! They stole the Glengarry leads, they stole Rio Rancho.
Williamson: I have the stuff from last year's file.
Ricky Roma: Oh oh oh... your nostalgia file. Oh great. That's great, cause you know I don't have to...
Williamson: Do you want to go out today...?
Ricky Roma: I don't have to eat this month. Great. Give it to me. Bring 'em. C'mon.
[to himself]
Ricky Roma: Fucking Mitch & Murray and a shit ape!

Williamson: As you heard, end of the month, top salesman on the board gets the Eldorado. Next man down gets the...
Shelley Levene: What about the good leads?
Williamson: The leads I've given you.
Shelley Levene: But these leads are shit. They're old... I've seen them 100 times.
Williamson: Well, the leads are assigned randomly.
Shelley Levene: What about the new leads, huh? The new leads, the Glengarry leads.
Williamson: I've got them. I'm going to hang onto them. And they'll be assigned to closers, based on the sales volume, first to Roma.

Williamson: Where's Mr. Roma?
Dave Moss: I'm not a leash, so I don't know. Do I?