David Kleinfeld
Quicklinks
Top Links
main detailsbiographyby votesphoto galleryquotes
Filmographies
by yearby typeby ratingsby votesby TV seriesby genreby keyword
Biographical
biography
Did You Know?
photo galleryquotes

Quotes for
David Kleinfeld (Character)
from Carlito's Way (1993)

The content of this page was created by users. It has not been screened or verified by IMDb staff.
Carlito's Way (1993)
David Kleinfeld: Fuck you and your self-righteous code of the goddamn streets. Did it pull you out of a 30 year stint in only 5 years? No, it didn't, I did. Did it get you acquitted 4 fucking times? No, it didn't, I did, so fuck you, fuck the streets, your whole goddamn world is this big, and there's only one rule, you save your own ass.

Carlito: Gimme your piece, Dave.
David Kleinfeld: What?
Carlito: Gimme the fucking gun! Since when are you a tough guy?

David Kleinfeld: Hey Louie... Louie, your fuckin' chick's givin' you a handjob right in front of everybody. I got guests here, for christsake. People are eating.
Louie: Take it easy, Dave.
David Kleinfeld: No-you take it easy. You got any manners? You wanna fuck her, fuck her like a normal human being - take her in the bedroom.

[Boarding Kleinfeld's boat]
Frankie Taglialucci: What's with the extra guy?
[referring to Carlito]
David Kleinfeld: Carlito, this is one of Tony's son's, Frankie.
Frankie Taglialucci: Nah, it's Frank.
David Kleinfeld: Whatever...
Frankie Taglialucci: NO! What is with the extra guy?
David Kleinfeld: Oh I'm sorry, is this your boat? Shut the fuck up, if I wanted help, I brought help.

[repeated line]
David Kleinfeld: [brandishing a weapon, and grinning psychotically] How does it feel? Huh?

Carlito: You ripped him off, didn't you?
David Kleinfeld: What?
Carlito: Tony T. You did take the million dollars, didn't you?
David Kleinfeld: [guiltily] Yeah.
Carlito: You ain't a lawyer no more, Dave. You a gangster now. On the other side. A whole new ball game. You can't learn about it in school, and you can't have a late start.
David Kleinfeld: Don't worry about me.
Carlito: One more thing. We're even.
David Kleinfeld: [puts his hand on Carlito's shoulder] Let's get a drink.
Carlito: [slaps Dave's hand away] Say it! We're even!
David Kleinfeld: [softly] We're even.

David Kleinfeld: [watching an Italian man dancing with Gail] You're gonna let this fuckin' goombah paw your woman like that?
Carlito: Hey, they're just dancin'. Don't you appreciate that? The movement. The rhythm. What I don't appreciate is he's got his fuckin' hands all over her ass.
Carlito: He's doesn't have his hands over her ass. I believe those are hips.
David Kleinfeld: [still watching the Italian man dance with Gail] This shithead. These fuckin' wiseguys think they're so hardass. I am so sick of hoods like *that* coming into my office, MY office, thinkin' they can push me around.
Carlito: [sarcastically] Oh, I think you should tell him what you think. I mean, why would you ever hold something like that inside? I mean, why not get something like that off your chest? It's a terrible thing to carry around with you.
David Kleinfeld: I will.
Carlito: I think you should.
David Kleinfeld: I will.
Carlito: Oh, yeah. Go ahead, look, see how interested he's gonna be in your comments.

David Kleinfeld: [to the Italian dancing with Gail] Hey! Hey!
Carlito: What are you doin'?
David Kleinfeld: Hey!
Carlito: Are you out of your fuckin' mind?
David Kleinfeld: Hey, you!
Italian at Copa: What's that?
David Kleinfeld: Yeah, you! You wop!
Italian at Copa: Me?
David Kleinfeld: You, spaghetti dick!
Carlito: [getting up to stop Dave] Okay.
Italian at Copa: Who are you talking to?
David Kleinfeld: I'm talking to you!
Italian at Copa: You talkin' to me?
David Kleinfeld: Yeah, you!

David Kleinfeld: Oh that's right, you're gonna rent Ford Pintos to tourists in paradise.